Petak, 05.03.2021.

Turska je svijetla tačka u evropskoj automobilskoj industriji u pandemijskoj godini

Subota, 09.01.2021. | Biznis | Autor
Turska automobilska industrija uspjela je završiti 2020. godinu na pozitivnoj teritoriji, uprkos svim preprekama s kojima se suočavala tokom godine zasjenjene pandemijom koronavirusa.

Tržištu ove zemlje bilo je potrebno samo devet mjeseci da nadmaši prodaju cijele 2019. godine, kada je prodano 479.000 jedinica.

Prema podacima Udruženja automobilskih distributera (ODD), prodaja putničkih i lakih komercijalnih vozila u Turskoj skočila je 61,3% u odnosu na prošlu godinu i dosegla brojku od 772.788 vozila, piše turski Daily Sabah.

Na godišnjem nivou, prodaja osobnih automobila porasla je za 57,6% u istom periodu i dostigla je 610.109 jedinica, navodi udruženje u izvještaju objavljenom u srijedu.

Izvještaj je pokazao da je u godini prodato gotovo 162.679 lakih komercijalnih vozila, što je 77,2% više u odnosu na 2019. godinu.

Pad prodaje širom Evrope

Automobilska industrija poharana je izbijanjem koronavirusa, a prodaja je naglo pala nakon što su vlade širom svijeta uvele blokade kako bi zaustavile širenje virusa. Evropske zemlje borile su se tokom godine suočavajući se sa neviđenim padom prodaje. Prodaja je padala svakog mjeseca, osim septembra.

Prodaja automobila u Evropi u novembru je opala za 12,5%, jer su mjere za ograničavanje drugog vala koronavirusa pogodile potražnju na najvećim tržištima kontinenta.

Za mjesec dana je u bloku prodano oko 898.000 vozila, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).

Najveći pad u Španiji

U najvećim zemljama EU godišnja prodaja pala je za 27% u Francuskoj i za 18,7% u Španiji, dok je pad bio ograničeniji u Italiji i Njemačkoj, gdje je prodaja pala za 8,3%, odnosno 3%.

Podaci su pokazali da je od januara do novembra tržište opalo za 25,5%, na oko 9 miliona jedinica.

Najveći pad zabilježila je Španija, gdje se prodaja smanjila za 35,3%, zatim Italija sa padom od 29,0%, Francuska sa stopom rasta od minus 26,9% i Njemačka sa padom od 21,6%.

Iako podaci za decembar još nisu objavljeni, udruženje je ranije reklo da očekuje da će se tržište automobila smanjiti za oko 25% u 2020. godini.

I u Velikoj Britaniji prodaja novih automobila prošle je godine pala i to za gotovo 30%, što je najveći godišnji pad od 1943. godine.

Velika potražnja

Što se tiče Turske, potražnja za automobilima se kontinuirano povećavala od početka juna nakon što su javni zajmodavci uveli niskokamatne kredite za nova i polovna putnička vozila. To je potaknulo prodaju prije nego što su kamate počele rasti.

No zbog velike potražnje, udružene s globalnim prekidima u lancu opskrbe izazvanim pandemijom, auto kuće u cijeloj zemlji prijavile su ograničene zalihe vozila. Nestašica opskrbe trajala je do kraja godine.

(Biznis Info)