Subota, 10.04.2021.

Upitna ljetna turistička sezona na jadranu?!

Četvrtak, 08.04.2021. | BiH | Najnovije | Vijesti | Autor

Pred vratima je sredina aprila i, ne dogodi li se čudo, izgledno je da će Hrvatska dramatično podbaciti u procjepljivanju. Cilj Europske unije je do kraja ljeta vakcinisati 70 posto odraslog stanovništva, što je oko 55 do 60 posto ukupne populacije, kako bi u jesen ušla bez straha od novog vala.

Prolazno vrijeme, a to je kraj juna, za Hrvatsku je nemjerljivo važniji datum, jer je to ulazak u sezonu, dio godine o kojem ovisi dobar dio BDP-a, prihodi kompanija i dohoci desetina hiljada građana koji žive od turizma, piše “Poslovni dnevnik”.

Prema internom dokumentu Europske komisije koji je objavio “Bloomberg”, većina članica mogla bi do kraja juna vakcinisati više od 55 posto stanovništva, a Hrvatska će biti među najsporijima, jer neće uspjeti procijepiti niti polovinu – procjena je tek 45,3 posto.

To je procjena koja uključuje dodatnih 747.000 doza “Pfizerovog” cjepiva, od 10 miliona koji će biti interventno podijeljeni do kraja juna među članicama.

Malta je europska rekorderka koja će do ljeta vakcinisati 93,1 posto svojih građana, slijedi Danska sa 79,9 posto, Nizozemska sa 64,6 posto, Njemačka sa 61 posto te Francuska sa 58,2 posto.

U skupini zemalja koje neće dosegnuti europski cilj, dakle ispod 55 posto, bit će, također, Austrija, Slovačka i Češka, a najlošija je Bugarska sa tek 45 posto.

Diletantsko kašnjenje

Kako Hrvatska tako diletanski kasni s procjepljivanjem? Iz Vlade Andreja Plenkovića prstom upiru na “AstraZenecu”, koja je isporučila Europi tek trećinu naručenih doza u prvom kvartalu, a Hrvatska je naručila baš najveće količine, 2,7 miliona doza, te vakcine.

Hrvatska je dan registracije prve vakcine dočekala potpuno nespremna iako je imala vremena da smisli rješenje. Prve sedmice vakcinisanja bolno su razotkrili amaterski pristup pa, naprimjer, nije propisano šta s viškom doza iz jedne ampule a da se ne bace.

Izgledno je da Hrvatska u ljetnu sezonu ulazi sa manje od pola procijepljenog stanovništva, a za zemlju koja ovisi o turizmu, to bi se moglo vratiti kao bumerang.

Turisti koji dolaze, posebno oni iz zemalja gdje je dinamika vakcinisanja uspješnija, birat će destinacije gdje se osjećaju sigurno, gdje bolnice nisu napunili do ruba kapaciteta oni s Covidom-19, pa se čini da će onaj slogan “Safe stay in Croatia” biti spektakularno promašen, kao, uostalom, i uspjeh vakcinisanja.

Onda bi promašene mogle biti i ekonomske prognoze o oporavku u 2021. koje se redom temelje na koliko-toliko uspješnoj ljetnoj sezoni, što će opet utjecati na sve one koji rade i žive od turizma.

Domino-efekt tu ne staje: u pitanju su dohoci, prihodi kompanija, otplate obaveza vjerovnicima, moratoriji u bankama… A najesen, s hladnim vremenom, realan je novi val koronavirusa među onima koji još nisu došli na red za vakcinu.